Hatvanezer fölött ez elektromos autók száma Magyarországon

Hírek2023. jan. 12.Növekedés.hu

Már 63 ezernél több gépkocsi közlekedik zöld rendszámmal Magyarországon, több mint felük tisztán elektromos személyautó. A 2022-es növekedés kis híján 21 ezer darabos, a világoszöld hatósági jelzéssel felszerelt járművek harmada tehát tavaly állt forgalomba.

A zöld rendszámos gépkocsikból 2022 végén 63597 darabot, 2020 elejéhez képest három és félszer, a kizárólag elektromos hajtásúakból pedig négy és félszer többet tartottak nyilván hazánkban. A tavalyi esztendő a leginkább környezetkímélő hajtású járművek jelentős előretörését hozta magával a hibridek rovására. Tisztán elektromos gépkocsikból tavalyelőtt még kevesebb mint ötezret, 2022-ben ezzel szemben több mint 13 ezret helyeztek forgalomba. Az adott esztendőben munkába álló összes zöld rendszámos járműnek 2021-ben még kevesebb mint harmadát, tavaly már közel kétharmadát hajtotta kizárólag elektromos motor.

A tiszta és csendes járművek között az év végével túllépte a kétezret a teherautók, a háromszázat közelíti a motorkerékpárok száma.

A kormány a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben több intézkedéssel támogatja a jelentős károsanyag-kibocsátó közúti közlekedés zöldítését. A Zöld Busz Programban biztosított állami ösztönzőknek is köszönhetően

már majdnem másfélszáz busz szolgálja az utasok kényelmét főként a nagyvárosok tömegközlekedésében.

A program folytatására és továbbfejlesztésére részben a magyar kibocsátás-csökkentésből származó, Németországnak értékesített kvótatöbblet biztosít fedezetet.

Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) támogatásával a nemzetközi hálózatba illeszkedő új elemekkel gyarapodik a hazai alternatív töltőinfrastruktúra is. Az országos lefedettséget biztosító beruházásoknak köszönhetően bátrabban indulhatnak útnak a járművezetők, így még népszerűbbé, keresettebbé válhatnak az elektromos autók és tehergépkocsik. A kiszámíthatóbb és kényelmesebb klímabarát mobilitás révén csökken a levegőszennyezés és zajterhelés a hazai településeken.

Magyarország nemcsak felhasználóként veszi ki a részét a járműipar zöld fordulatából. Hazánk Németország mellett európai akkumulátorgyártó központtá válik, a világszínvonalú ZalaZONE tesztpálya révén az ágazati kutatás-fejlesztésben is kimagasló képességekkel bír