Ismerjen meg menő, felvidéki fiatal vállalkozókat

Hírek2018. jan. 14.Növekedés.hu

Marcinkó Adrián, a komáromi Wado cég tulajdonosa lett az év vállalkozója tavaly a felvidéki vállalatok közül. Az első alkalommal megrendezett versenyt a közel háromszáz felvidéki magyar fiatal vállalkozót tömörítő, Szlovákiai Magyar Fiatal Vállalkozók Szövetsége hirdette meg. A versenybe a tíz legjobb értékelést kapott vállalkozó juthatott be a döntőbe. Ők a következők: - a komáromi székhelyű reklámügynökség, médiavállalkozás a 22 MEDIA - a rimaszombati AALL INN Kft., Palazzo nevű olasz étterme… -a párkányi képességfejlesztő Artis Centrum, akik Szlovákia területén az elsők között alkalmazzák az elismert, hungarikumnak számító Pető-módszert - az alistáli Sátor-testvérek a Sator Space nevű vállalkozásukkal: Sátor Tamás és Dénes legismertebb termékei közé tartozik a HUNCUTS, az újragondolt magyar szuvenír termékcsalád és a sokak által ismert és elismert stresszoldó tojástérkép, az EggMap - a somorjai Kis Kósa Annamária, aki 2003 óta tervez és készít egyedi ruhákat, 2009 óta a KOKA márkanév alatt - a zselízi MIRA Office, akiknek nevéhez az ún. Reybag nevű, saját fejlesztésű iskolatáska fűződik, mely márka attól különleges, hogy rendkívül könnyű, mindössze 830 grammot nyom, és kifejezetten elsősöknek ajánlják - a gútai gitárkészítők a GV Guitars tagjai személyre szabott egyedi gitárokat készítenek igényes zenészek számára, eddig negyvenet adtak el - a dunaszerdahelyi látványtervező, építész Bott Gergely Studio Art Now nevű vállalkozása - a dunaszerdahelyi, egészséges termékeket gyártó és forgalmazó Ani Fitt, és vezetője, Rasztgyörgy Anikó. - a komáromi Wado digitális ügynökég, amely végül elnyerte a zsűri nagydíját. Minden döntőbe jutott vállalkozó bekerült abba az idén induló mentorprogramba, amelynek célja,  hogy a fiatal vállalkozók mellé olyan befutott vállalkozókat, trénereket állítsanak, akik segítik őket problémáik megoldásában és a fejlődésükben. Emellett a legjobb 5 versenyző teljesen ingyenesen helyet kap a nagy jelentőségű idei Egri Junior Expón. Az OTP Bank az első 3 helyezettnek adott különdíjat, akik azonkívül 1000, 700, illetve 500 euró értékű PR- vagy marketingcsomagot is kaptak. Ők dönthetik el, hogy az összeget PR-megjelenésre, marketingfejlesztésre vagy más hasonló célokra fordítják-e. Az eredményhirdetés után az Év vállalkozója díjat megnyert Marcinko Adrián elmondta: nyolcfős csapatuk 2012 óta teljeskörű online arculattervezéssel és marketinggel foglalkozik, hivatalos Google partnerként egyedüliként az adott régióban. Szerinte hiánypótló mindaz, amit a  Szlovákiai Magyar Fiatal Vállalkozók Szövetsége képvisel és szervez. Mint mondta, négy évig hiányzott az életéből az, hogy rendszeresen találkozzon hozzá hasonló korú vállalkozókkal, tapasztalatokat cseréljenek és tanácsokkal lássák el egymást. Utalt arra is, hogy egy online világban tevékenykedő vállalkozónak folyamatosan újítania kell, hiszen itt napról napra változnak a trendek. Ezért napi szinten képezik magunkat, ismerkednek az újdonságokkal, s talán éppen az a sikerük egyik titka, hogy folyamatosan igyekszenek haladni a korral. A finanszírozás ezeknek a kis vállalkozásoknak létkérdés, és ebben az OTP komoly partnerük lehet. Mint az OTP Szlovákia vezérigazgatója, Zita Zemková,  elmondta,  a magyarországi OTP leányvállalataként bankjuknak szívügye a magyar vállalkozók segítése. Elmondta,  az általuk finanszírozott 19 200 vállalkozóból 6 200 magyar nemzetiségű, akik magyarlakta területen vállalkoznak Szlovákiában, 15 százalékuk fiatal, negyven év alatt. A finanszírozás mellett legalább annyira fontos a kitartás, az elhivatottság, hiszen ezzel szinte minden akadály leküzdhető, de elengedhetetlen a szakmai felkészültség és a gyors helyzetfelismerés is a sikeres vállalkozáshoz – vallott üzletfilozófiájáról  két  vállalkozó, a gútai Lebeco pékség és a párkányi Convertis papíripari termékek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cég vezetője.  

Együttműködve: Az ergonomikus, kényelmes és könnyű iskolatáskákat gyártó és forgalmazó Topgal vállalkozással