Sztárokat árul egy magyar oldal - Mutatjuk, kit és mennyiért 

Interjú2022. feb. 7.Kovács Dániel

Elindult egy oldal, amely nem kevesebbet kínál, mint hogy egy előre meghatározott összegért hazai hírességektől rendelhetünk személyre szabott köszöntést/ biztatást/ gratulációt és hasonló videó-üzeneteket. A Sztárüzenet.hu-t egy amerikai sikersztori inspirálta, az alapítója, Nyics Viktor a Növekedés.hu-nak elárulta, mennyire működik a képlet hazai környezetben, és melyik sztárok pörögnek a legjobban.

Honnan jött az ötlet, hogy pont egy ilyen szolgáltatásra vágynak a magyarok?

Nem lehetett nem észrevenni a Cameo fantasztikus térhódítását. Az amerikai platform jól ismerte fel az igényeket, és felkínálta a megoldást.

A sztárok napi szinten rengeteg megkeresést kapnak, szívességeket kérnek tőlük, ezt a problémát oldották meg azzal, hogy szervezett keretek közé terelték a felkéréseket.

Mára eljutottak oda, hogy találkozókat is le lehet szervezni rajtuk keresztül, vagy éppen politikai, és üzleti kampányokba is be lehet vonni sztárokat.

Mi láttuk ezt a sikert, és elkezdtünk ötletelni, hogyan lehetne ezt Magyarországon is megcsinálni, felmértük, mekkora fogadókészség lenne rá itthon, hogyan lehetne ezt a magyar közönségnek személyre szabni, aztán Csobán Éva partneremmel belevágtunk.

Tényleg megéri a sztároknak azzal foglalkozni, hogy Józsi bácsi vagy Mari néni születésnapi jókívánságait tolmácsolják?

Nyilván a sztároknak nem ez a fő profiljuk, és nem is a fő bevételi forrásuk, viszont ez egy érdekes, extra kapcsolódási pont a rajongóikhoz.

Ha mondjuk valakinek az édesanyja Csonka Picitől kap egy ilyen üzenetet, annak a baráti társaságban, sőt az egész faluban/városban híre megy. Elmondhatatlan, hogy ez mekkora élmény a rajongónak. Többet ér bármilyen szelfinél vagy autogramnál, hiszen konkrétan egyedi kis magán produkciót kapott a kedvencétől.

A felkért híresség automatizált formában, előre kifizetve kapja a felkérést, van rá hét napja, hogy teljesítse, még csak nem is kell egyből nekiállni. Ha kész, feltölti a videót, más dolga nincs vele.

A rendszer nemcsak időt takarít meg az alkotóknak, de egy sokkal méltóságteljesebb formát is teremt meg a tranzakciónak. Mindamellett a sztárok végtelenül élvezik, hogy ilyen formában mégközelebb kerülnek a rajongóikhoz.

Mennyibe kerül nekem egy ilyen üzenet?

Ötezer forint a minimum, de már vannak olyan sztárok is, akinek az egyénre szabott videója ötvenötezer forintba kerül, az árat ők maguk határozzák meg.

Hogy mennyi az annyi, azt több tényező is befolyásolja. Például, hogy adott esetben mennyi szabadidejük van a fellépések mellett. Ha éppen sok, mehet olcsóbban, ha éppen turnéra, vagy fellépésre készülnek, akkor feltolják az árat.

Az is meghatározó, hogy ki mennyi időt, energiát fordít rá. Kalapács József például elkéri az ötvenezret, de azért ad egy profi házi koncertet.

A Barátok Közt Vili bácsija is elkér ennyit, de ebben benne van az is, hogy többet bíbelődik a technikával, mint egy fiatal youtuber, de nagyon népszerű is, leginkább a legénybúcsúsok körében közismert bordalának köszönhetően.

Kiket kérnek fel a legtöbben?

Torres Dani nagyon népszerű, szoktuk is mondani magunk között, hogy ma is befutott a napi Torres. Keni vágja a digitális alkotást, rengeteg kreatív eszköze van van, még a kutyáját is bevonja a produkcióba, imádják.

A nosztalgiázók szeretik a Piramis együttest. De nagyon sokan keresik például Meggyes Csabit is, bevallom, ő az induláskor nem volt számomra a radaron, személy szerint nem követem azokat a TV műsorokat, amelyekben szerepel, a rajongói érték el, hogy megkeressük.

Csonka Picit is nagyon sok felkérést kap, az Irigy Hónaljmirigyesek is, a hölgyek között pedig Bogdányi Titanilla, Szőcs Reni és Dér Heni nagyon népszerűek.

Elég oldschoolnak tűnik a felhozatal…

Pedig nem az, itt van nálunk Kiss Ádám (AK), Fedor Kyra, Nasz Dani és még számos híres influencer is az új generációt képviselve.

Éppen az a platformunk lényege, hogy nagyon széles a skála, a Jászai Mari díjas színész mellett megtalálni az eSport világ bajnokait is.

Mindemellett még bőven növekedésben vagyunk, de már most több híresség van nálunk, mint bármelyik magyar közvetítő cégnél, vagy produkciós irodánál, és nem győzöm hangsúlyozni, a változatos kínálat napról napra bővül újabb sztárokkal, pl Zsozéatya is érkezik hamarosan.

Mi van akkor, ha egy olyan sztárt akarok felkérni, aki nincs benne a keretben?

Lehet jelezni az oldalon, hogy kire lenne igény, az így beérkező javaslatok alapján is bővül a megkeresett partnerek száma.

Így került például a képbe Galla Miklós, akkor még gyűrű nélkül, boldogan csatlakozott is a platformon elérhető hírességekhez, azóta is rendszeresen kapja a felkéréseket, amelyeket nyáron simán teljesített fehér kis gatyában.

De sokan szavaztak már Majkára, és Mucsi Zoltánra is. Ha pedig valaki konkrét ajánlattal keres meg minket, akkor azt továbbítjuk az érintett hírességeknek. A legjobb módja a híresség platformra hozatalának, mikor a rajongók noszogatják az adott művészt, hogy legyen már olyan jófej, és tegye magát elérhetővé egy-egy személyre szóló videó erejéig.

Hol van ebben az üzlet?

Az alkalmazás tizenöt százalékos komisszióval működik. A megrendelések különben már az oldal élesítését követő első napon elkezdtek jönni, és azóta is egyre sűrűbben kapjuk őket.

Eddig nagyjából hárommilliós forgalmat tudunk magunk mögött, de  még csecsemőkorban van a vállalkozás, most leszünk csak 1 évesek.

Természetesen van hova fejlődni, hazánkban közel 500 televízióból vagy színpadról ismerős híresség, és körülbelül 700 online influenszer rendelkezik jelentős online követői bázissal.

A viszonylag kis piacon, egy friss kutatás szerint jelenleg körülbelül 3,3 millió vásárlóval számolhatunk, ugyanakkor a digitális tartalmak iránti vásárlási hajlandóság rohamosan növekszik., lásd a Netflix fantasztikus növekedését egy olyan országban ahol az illegális letöltés helyett egyre többen választják a kényelmet, de a Patreon támogatási rendszerének magyar körökben való népszerűsödése is jól mutatja, mennyire növekszik az igény arra, hogy az alkotókat közvetlenül támogathassák a rajongóik.

Ezért is tartjuk végtelenül fontosnak, hogy egy magyar hidat építsünk a digitális tartalmak készítői és fogyasztói közé. Tartalom, közvetlenül az alkotótól. Ebben látjuk az igazi üzleti lehetőséget.

Mik a távlati céljaitok?

Óriási terveink vannak. Éppen ezért is döntöttünk úgy, hogy sikereinket megosztjuk másokkal, avagy egy részvény alapú befektetést kínáló platformon, a Tőkeportálon keresztül tőkét vonunk be. Ezzel főleg növekedésünk felgyorsítása a cél.

A kampány során befektetők részvényt szereznek a vállalkozásban, aminek a víziója bátran túlmutat a sztároktól rendelhető személyre szóló videók szolgáltatásán. A sztárüzenet rendelés csak a kezdet, mondhatni az első tégla egy sokkal nagyobb infrastruktúra létrehozásában.

Tavaly februárban indult el az oldal közel 50 sztárt kínálva, majd pár hónap alatt ez a szám megtöbbszöröződött és jelenleg körülbelül 150 híresség elérhető a platformon keresztül, amivel máris a hazai piac legnagyobb szolgáltatójává váltunk.

Ugyanakkor az oldal látogatottsága és a növekvő online közösségünk számai alapján, már a nemzetközi versenyben is a második helyért versenyzünk. Hogy mekkora üzlet a sztárvideók közvetítése, jól mutatja az is, hogy a 2017-ben alapított amerikai Cameo 165 millió dolláros, a 2020-ban indult angol Thrillz pedig 1,3 millió fontos befektetéssel működik jelenleg, ami mellett a mi 40 millió forintos tőkebevonásunk eltörpül, viszont az eredményeink annál biztatóbbak.

De hogy konkrétumokat is mondjak, a csapat épp a kereskedelmi célra rendelhető sztárvideók szolgáltatás mechanizmusán dolgozik, de hamarosan indul a pilot verzió a letölthető publikus tartalmak vásárlásából is. 

Ebből később önálló platformot tervezünk letoltheto.hu címen. A digitális tartalomáruházat később egy átfogó nemzetközi piactérré szeretnék majd kinövelni droppables.io néven. Fejlesztési terveink között szerepel az NFT-piacra való belépés is.

Gondolkodtok külföldi terjeszkedésben is?

A sztárüzenet küldés szolgáltatásának nemzetközi növekedését elsősorban lokális partnerekkel képzeljük el. Például Szlovákiában helyi partnerrel, ottani sztárokkal, szlovák néven, Görögországban görög partnerekkel.

Fontosnak tartjuk, hogy az adott ország pop kultúrájában épp úgy sajátként helyezkedjen el a projekt,  mint ahogyan ez történik a Magyar hírességek platformjával.

Emellett pedig ott van az az ambíció, hogy a magyar tartalomáruházból kinőtt angol nyelvű platformot először az angliai közösségeknek mutatjuk be (én itt élek 13 éve), majd megfelelő visszajelzés-alapú finomításokkal nyitjuk tovább az elérés fókuszát nemzetközi irányba.