Pénzügyi szakértő: három tanács, amit soha nem akarnak hallani az ügyfelek

Siker2021. júl. 18.B.F.

Don Grant közel 20 éve dolgozik pénzügyi szakértőként, tervezőként. Amikor először találkozik az ügyféllel, mindig hangsúlyozza, hogy gyakran fog olyan dolgokat mondani, amiket legszívesebben meg sem hallana az ügyfél, de a sikeres pénzkezelés érdekében muszáj ezekről is szót ejteni. Grant az Insider kérése osztotta meg azt a három pénzügyekkel kapcsolatos tanácsot, amelyekről általában senki sem akar tudomást szerezni.

1. „Nincs elég megtakarítása”

Grant mindenféle életszakaszban járó ügyfelekkel dolgozik együtt. A nyugdíjkorhatárhoz közeledők általában nem örülnek annak, ha azt hallják tőle, nem hagyhatják ott a munkahelyüket, amikor csak akarják.

Többször előfordult, hogy ügyfeleit „visszaküldte” még pár évre a munkahelyükre. Szerinte ha nem teszünk félre eleget, akkor nem is fogjuk elérni a célkitűzéseinket, ami azt jelenti, hogy potenciálisan túlköltekezhetjük a megtakarításainkat.

A pénzügyi tervező megvizsgálja az ügyfél pénzügyeit: jövedelmét és vagyontárgyait, valamint azt, hogy mire lehet szüksége a nyugdíjba vonulás után, továbbá meghatározza, mennyit kell megtakarítania és befektetnie életmódja fenntartása érdekében, hogy azután is pénzügyileg kiegyensúlyozott maradjon, miután kilépett a munkahelyéről.

2. „Több kockázatot kell vállalnia”

Sokan kísértésbe esnek, és befektetéseiket legszívesebben azonnal készpénzzé tennék, amikor a piacok látszólag nincsenek előnyös pozícióban - a pénzügyi tanácsadó óva int ettől.

Szerinte fontos, hogy ügyfelei bízzanak a tőzsde és más piacok működésében, ott, ahol befektetéseik vannak, és persze bízni kell a szakember véleményében is, aki segít a megfelelő befektetési lehetőségek felkutatásában.

Továbbra is be kell fektetniük, és vállalniuk kell a kockázatot annak érdekében, hogy elérjék céljaikat

– véli Grant.

3. „Nem engedhet meg magának egy ilyen házat”

Akár az első otthonát, akár álmai házát szeretné megvásárolni az ügyfél, nem a jelzálogkölcsön az egyetlen, amit figyelembe kell vennie. Grant szerint egy ház tulajdonosának lenni nagy büszkeséget jelenthet, de sok többletköltséggel is járhat.

Ez egy eszköz, ami nem hoz bevételt az ügyfél számára. Inkább csak megcsapolja a pénztárcát.

Bár továbbra is úgy gondolja, hogy egy házat birtokolni alapvetően jó ötlet, mégis arra kéri mindig az ügyfeleit, hogy gondolják át, melyik árkategória reális, annak fényében, hogy mennyi pénzt kell költeni majd a ház esetleges felújítására és fenntartására.

Összességében Grant azt szeretné, hogy ügyfelei a hosszú távú nyereségen tartsák a szemüket. A sikeres pénzkezelés kulcsa, hogy mindig legyen egy terv, amit nyomon követünk, és a kiadásainkat arra alapozzuk, ami a terv alapján reálisnak tűnik.