Mutatjuk mit kell tenni, ha utasbiztosítása van és balesetet szenved

Utazás2022. okt. 30.Növekedés.hu
A rovat támogatója:

Azoknak, akik gyakran utaznak érdemes tudniuk, hogy létezik egész évre szóló utasbiztosítás is.

Ha a kiruccanásunk során megtörténik a baj és lebetegszünk, eltűnik a csomagunk vagy balesetet szenvedünk és van utasbiztosításunk, érdemes fejben tartanunk, hogy bármikor kérhetjük a biztosító segítségét. A hazai társaságok asszisztencia szolgáltatása telefonon 0-24 órában elérhető.

Mielőtt megkapnánk a szükséges szolgáltatást a biztosító mindig utánanéz, hogy az adott eseményre kiterjed-e a biztosítás, illetve a díjak be lettek-e fizetve. Utasbiztosítást egyébként pár ezer forintért is lehet kötni.

Ha minden rendben van a biztosító azonnal intézkedik. Amennyiben erre van szükség akkor megszervezik az egészségi állapotunknak megfelelő ellátást, méghozzá képzett orvosokkal.

Na de ki választja ki, hogy milyen szolgáltatást kapjunk? Ahogy arról a Magyar Biztosítók Szövetségének a portálja is tájékoztat: a biztosító/asszisztencia-szolgáltató jogkörébe tartozik annak az eldöntése, hogy az egészségi állapotunk milyen ellátást indokol.

Az ő feladata a konkrét egészségügyi szolgáltató közvetítése, szervezése is.

Azt, hogy milyen szolgáltatást vehetünk igénybe az a megkötött szerződésen múlik, amelyet épp ezért mielőtt aláírnánk érdemes alaposan elolvasni. Vannak termékek, amelyeknél, ha fellép egy biztosítási esemény akkor szükség esetén külön sofőrt küldenek nekünk és a hazautazás költségeit is térítik.

Ha idegen országban vagyunk, ahol nem értjük a helyi nyelvet, nem kell attól tartani, hogy „elveszünk a helyi egészségügyi rendszerben”. A biztosító ugyanis végig fogja követni az egész folyamatot. Ami azt jelenti, hogy egyebek mellett az ellátást végző orvossal is tartani fogják a kapcsolatot.

Amennyiben nem vagyunk megelégedve a biztosító munkájával, akkor jelezzük nekik.

Ezt azért is érdemes megtenni, mert a hazai biztosítók minden panaszt legkésőbb a jogszabályban rögzített 30 napon belül ki kell vizsgáljanak és a panaszra választ kell adjanak.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a vitás ügyeket az esetek jó részében rendezni lehet pusztán párbeszéddel is. Ha mégse járunk sikerrel, akkor kérhetjük a Pénzügyi Békéltető Testület közreműködését, kezdeményezhetünk fogyasztóvédelmi eljárást a Magyar Nemzeti Banknál, illetve az illetékes bírósághoz is fordulhatunk.

Azoknak, akik gyakran utaznak érdemes tudniuk, hogy létezik egész évre szóló utasbiztosítás is – mondta el Cseh Anett a Netrisk termékfejlesztési vezetője.