Rekord eredmény a CIG Pannónia Biztosítónál

Elemzések2022. aug. 25.HP

27 százalékos adózott eredmény növekedés, 37 százalékos díjbevétel emelkedés, kiegyensúlyozott termékcsoportonkénti fejlődés és jelentős bővülés az értékesítési csatornákban – ezek a CIG Pannónia Csoport 2022. második negyedéves pénzügyi eredményeinek fő mérföldkövei. A társaság továbbra folytatja 5 éves stratégiájának következetes megvalósítását, a CIG Pannónia Életbiztosító pedig immár a magyar biztosítási piac legeredményesebb 10 biztosítójának egyike.

645 millió forintos konszolidált adózott eredményt ért el 2022. második negyedévében a CIG Pannónia Biztosító, ezzel a társaság 27 százalékkal múlta felül a tavalyi év azonos időszakának 506 millió forintos profiteredményét.

A biztosítási díjbevételek még ennél is dinamikusabb, 37 százalékos emelkedést mutatnak 2021. második negyedévéhez képest és meghaladták a 4 milliárd forintot.

Az erőteljes növekedésben minden termékcsoport jelentős szerepet vállalt, hiszen a unit-linked, az ipari vagyon és a flotta casco termékek nagyságrendileg egyaránt 1 milliárd forintos növekedést mutattak, míg a csoportos személybiztosítások értékesítése meghaladta a 700 millió forintot.

A rekord eredmény hátterében egyrészt a biztosító bővülő portfóliója, másrészt pedig az értékesítési csatornák lendületes fejlődése áll. A második negyedévben a CIG Pannónia olyan népszerű lakossági termékekkel jelent meg a magyar piacon, mint a lakásbiztosítások vagy az utasbiztosítások, ezzel is támogatva az ügyféligények legteljesebb lefedését. A két termék rögtön pozitív fogadtatásra talált: lakásbiztosításokból több mint 1200, utasbiztosításokból pedig több mint 1000 ajánlat érkezett.

Az értékesítési csatornák növekedésének dinamikáját jól mutatja, hogy mind az élet-, mind pedig a nem-élet üzletágak új szerzései is jelentősen növekedtek. Az ipari vagyonbiztosítások állománydíja elérte a 1,5 milliárd forintot, a flotta casco termékek állománydíja – immáron több mint 11 ezer biztosított járművel - az 1,8 milliárd forintot, és az egyéb nem-élet termékek új szerzései is 64 százalékkal emelkedtek.

Az életbiztosítások területén kiemelkedett a csoportos személybiztosítások növekedése, amely már az első félévben meghaladta a teljes 2021-es évi teljesítményt, és az állománydíj átlépte az 1 milliárd forintot.

Az értékesítési csatornák fejlesztése szempontjából kimagasló jelentőséggel bír, hogy a Magyar Bankholdinggal kötött, 20 évre szóló stratégiai magállapodást követően a CIG Pannónia Csoport hasonló együttműködést kötött az Euroleasing Zrt.-vel is, melynek keretében az Euroleasing ügyfelei számára is elérhetővé vált a vagyonbiztosítási és casco termékek mellett a CIG Pannónia hitelfedezeti biztosítása is.

Továbbra is azon dolgozunk, hogy a tavalyi évben megfogalmazott 5 éves növekedési stratégiánkat következetesen végrehajtsuk. A jelenlegi gazdasági helyzetben ugyanakkor elengedhetetlen, hogy folyamatosan elemezzük a körülményeket, és a piaci változásoknak megfelelően stratégiánkat is finomhangoljuk, amennyiben erre szükség van. A 2022. második negyedévének eredményei azt igazolják vissza számunkra, hogy továbbra is jó úton haladunk, hiszen a közel 30 biztosítót felvonultató magyar piacon az életbiztosítási ágazatban 4,49 százalékos, míg a nyugdíjbiztosítások piacán immáron 6,39 százalékos piaci részesedéssel rendelkezünk. Ezzel a CIG Pannónia Életbiztosító immár a magyar életbiztosítási piac TOP10 tagja közé került, a nyugdíjbiztosítók esetében pedig még ennél is előkelőbb helyen, a TOP8 biztosító között van a CIG Pannónia

– tette hozzá az eredményekhez Polányi Zoltán, a CIG Pannónia Csoport vezérigazgatója.

A CIG Pannónia Csoport az elmúlt időszakban nagy hangsúlyt fektetett az egységes vállalati kultúra kialakítására és a közös értékek megfogalmazására. A biztosítótársaság létszáma 2021 második negyedévéhez képest közel megduplázódott, 98-ról 185 főre nőtt.