Hiába a válság: a luxuscikkeket viszik, mint a cukrot

Hírek2024. feb. 9.MTI

Jelentősen javuló éves eredményeket tett közzé pénteken a Hermés francia luxuscikk-gyártó.

A cég honlapjára felkerült adatok szerint a bevétele 21 százalékkal, 13,4 milliárd euróra emelkedett, a működési nyeresége 20 százalékkal, 5,7 százalékkal nőtt, az adózott eredménye pedig 28 százalékkal, 4,3 milliárd euróra ugrott.

A cég szempontjából valamennyi fontos térségben és országban nőtt a bevétele tavaly.

A legjelentősebb bevételnövekedés Európában volt, 19 százalékos, 3,1 milliárd euróra. Ezen belül Franciaországban 19,8 százalékos bővülést könyvelt el a Hermés, 1,274 milliárd euróra.

A cég értékesítése Japánban 14,5 százalékkal, 1,260 milliárd euróra, Ázsia egészében 13,2 százalékkal, 7,53 milliárd euróra bővült. Az amerikai kontinensen az értékesítésből származó bevétel tavaly 11,8 százalékkal, 5,54 milliárd euróra nőtt.

A bőrtermékek és lószerszámok eladásából származó bevétel 11,8 százalékkal 5,54 milliárd euróra, a konfekció és kiegészítők eladása 23,1 százalékkal, 3,88 milliárd euróra, a selyem és textilüzletág bevétele 10,7 százalékkal, 932 millió euróra, a parfüm és szépségápolási cikkeké 9,8 százalékkal, 492 millió euróra, a karóráké 17,7 százalékkal, 611 millió euróra,

az ékszereket és háztartási cikkeket magába foglaló ágazaté pedig 20,5 százalékkal, 1,65 milliárd euróra emelkedett 2023-ban.