OTP Startup Partner Program: 15 startup eredményeit mutatták be a negyedik, záró Demo Day eseményen

Hírek2021. máj. 27.Növekedés.hu

Az OTP Bank negyedik, csoportszintű startup együttműködési programjában résztvevő 15 érett fázisú startup május 26-án, az online Demo Day alkalmával mutatta be a három hónapos tesztidőszak eredményeit, melyekben az OTP Bank hazai szakterületei mellett az OTP Csoport albán, bolgár, montenegrói, szerb és ukrán leánybankjai is részt vettek. A virtuális záróeseményen részt vettek a bankcsoport felsővezetői és munkatársai, befektetők, illetve a Program hazai és nemzetközi partnerhálózatának képviselői. A legnagyobb üzleti potenciált mutató megoldások éles bevezetésének előkészítésére a Program júliusban induló, 6 hónapos, úgynevezett rollout szakasza ad lehetőséget.

A 2020 tavaszán meghirdetett negyedik OTP Startup Partner Program közel 100 üzleti igényre kereste érett fázisban lévő innovatív vállalkozások megoldásait. A Program évről évre képes növelni népszerűségét a startup szférában; a mostani Programra 51 országból mintegy 469 jelentkezés érkezett, melyek közül 15 kapott lehetőséget az OTP Csoport hat tagjával közös pilot projekt megvalósítására. A bank hazai szakterületei mellett albán, bolgár, montenegrói, szerb és ukrán leánybankjaink is kiaknázhatták a startup együttműködésekben rejlő potenciált, illetve megtapasztalhatták, hogy az innovatív megoldások miként erősíthetik a teljes bankcsoport versenyképességét.

Az idei Program újdonsága, hogy most először teljes egészében – a kiválasztási folyamattól a pilotok megvalósításáig – online formában zajlott, ezzel együtt a párhuzamosan megvalósuló pilot projektek száma is most volt a legnagyobb, mivel 15 projekt zajlott egymás mellett. A három hónapos pilot időszakban, a startupok a bankkal közös tesztprojektek megvalósítása mellett üzletfejlesztési folyamataik fejlesztéséhez is segítséget kaptak 43 órányi workshopon, illetve több, mint 100 személyre szabott mentori alkalmon keresztül. Ezenkívül a résztvevő cégek a Program partnereivel - EIT Digital, HubHub, KiwiTech, Mastercard, Microsoft, McKinsey és PortfoLion - is több alkalommal találkozhattak, hogy felmérjék a lehetséges kapcsolódási pontokat.

A tavalyi évhez hasonlóan a három hónapos tesztidőszak az online Demo Day-jel zárult, mely a csapatok számára jelentős nemzetközi láthatóságot biztosított. Az eredmények bemutatásáról szóló prezentációkat több száz néző követte élőben, beleértve egy, a bankcsoport és a Program partnerek felsővezetőiből álló 12 fős szakértői panelt is. Az esemény zárásaként 7 startup került díjazásra a közönség szavazatai alapján, illetve a Program partnerei által:

  • A bankok és biztosítók nemzetközi szakmai szervezeteként működő EFMA az Abaka láthatóságát kívánja növelni egy médiamegjelenésekből és online konferencia részvételi lehetőségből álló csomaggal.
  • A HubHub jóvoltából 3 csapat – PiggyBanx, Proworx Digital, W.UP - 3 hónapos tagságot és irodahasználati jogot kap a HubHub közösségi irodáiban.
  • A Cantab PI részesült a KiwiTech által felajánlott Global Innovation Award díjban, mely konzultációs lehetőséget, illetve a KiwiTech befektetői rendezvényein való prezentációs megjelenést biztosít.
  • A Microsoft széles körű technológiai és üzletfejlesztési mentori támogatást nyújtó Best Fintech Scale-up díját a W.UP kapta.
  • A közönség szavazatai alapján a Cantab PI érdemelte ki a legjobb pitch díját. A díj különlegessége, hogy a csapat megjelölhetett egy jótékony szervezetet, amelynek a bank a startup nevében 500.000 Ft-ot adományoz. A Cantab PI döntése alapján az összeget az SOS Children’s Village South Africa nevű szervezet kapta.

Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese a csoportszintű program kapcsán a következőt emelte ki: “Azáltal, hogy az OTP Startup Partner Programot kiterjesztettük csoportszintre, számos előnyt realizáltunk. Biztosítottuk, hogy minden csoporttag egy egységes, már bizonyítottan működő módszertan mentén működhet együtt innovatív vállalkozásokkal. Emellett az egyéges elvárások mentén megvalósított tesztprojektek könnyebben összehasonlíthatók, és a csoportszintű tudásmegosztás is már eleve beépül a folyamatba. Mindez lehetővé teszi a hatékonyabb innovációt, és azt, hogy egy már megvizsgált startup megoldást más csoporttagok is alkalmazhassanak.”

Az OTP LAB vezetője, Fischer András hozzátette: “Egy olyan eredményorientált programot működtetünk, amiben a hosszú távú együttműködésekről szóló döntések mérhető célkitűzések visszamérésén és megtérülés-számításon alapulnak. Az eddigi programjainkat figyelembe véve, összességében a tesztprojektjeink több mint 40%-a vezetett pilot utáni együttműködéshez. A jelenlegi csapataink eredményei alapján arra számítunk, hogy a hosszú távú együttműködések arányát fenn tudjuk tartani, vagy akár növelni is tudjuk idén.”

A Programban részt vett 15 startup és megoldásaik:

  • Abaka – Mesterséges intelligencia alapú, személyre szabott ajánlatadást támogató alkalmazás
  • Amplyfi – Digitális platform, mely strukturált és nem strukturált adathalmazokból képes különböző üzleti igényeket támogató következtetéseket levonni, automatizált módon
  • Appraiser.ai – Digitális ingatlanpiaci platform, amely automatizált értékbecslést és lakásvásárláshoz kapcsolódó adatvezérelt ajánlásokat nyújt
  • Cantab PI – Gépi tanulással támogatott, személyre szabott ügyfélutak kialakítására és hitelminősítésre alkalmas megoldás
  • Feedier – Ügyfélvisszajelzés gyűjtő és ügyfélút monitorozó platform
  • Katabat – Rugalmas, gépi tanulásra épülő követeléskezelő szoftver
  • Layer – Moduláris, mikroszervíz architektúra alapú digitális banki platform
  • Lumeer – Rugalmas projekt menedzsment felület változatos projekt, program és csapatirányítási feladatokra
  • Mentessa – Munkahelyi mentorálást támogató felület jól meghatározható és mérhető mentorálási célokkal
  • Orgnostic – HR folyamatokat támogató elemző platform
  • PiggyBanx – Pénzügyi edukációt és megtakarítási szokásokat ösztönző családi alkalmazás
  • Proworx Digital - Átfogó tartalommenedzsment rendszer marketingkommunikációs anyagok üzleti egységekben történő kihelyezésére, nyomonkövetésére
  • Spitch – Számos digitális csatornán használható, szöveges és hang alapú chatbot megoldás 
  • W.UP – Mesterséges intelligencián alapuló, személyre szabott ügyfélkiszolgálást és ajánlatadást támogató platform
  • Xeerpa - Fejlett marketing eszköz, mely a közösségi média adatokra épülve támogatja a személyre szabást

Az OTP Bank negyedik startup programja ismét bizonyította, hogy a startup együttműködések csoportszintű, koordinált kezelése számos előnyt kínál a résztvevő cégek és az OTP Csoport tagjai számára is. Az érdeklődő innovatív vállalkozások a www.otpstartup.com weboldalon tájékozódhatnak a bankcsoporttal való további együttműködési lehetőségekről.