Extreme Digital és eMAG vezér: decemberben 20, illetve 45 százalékos növekedés várható

Interjú2020. dec. 16.Devecsai János

A pandémia miatt az idei évben számottevően csökkent a külföldi rendelések száma, mert sok magyar vásárló rizikósnak tartja ezeket. Ezáltal jelentős kapacitás szabadult fel a hazai logisztikai cégeknél - mondta el a növekedés.hu-nak Várkonyi Balázs az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetője.

Itt a járvány második hulláma. Mit látnak: a pandémia miatt hogyan változtak a vevői szokások?

A járványhelyzetből adódóan tudatosabban vásárolnak a magyar ügyfeleink, a plázákban működő üzleteinket is céltudatosan, vagy egy már megrendelt termék átvétele céljából keresik fel, vagy eleve megmondják, hogy pontosan mit szeretnének vásárolni.

Mivel 2021. január 11-éig az esti-éjszakai kijárási korlátozások biztosan érvényben maradnak, érezhető, hogy sokan vásárolnak az otthoni szórakozást, kényelmet szolgáló termékeket a takarítógépektől a tévén át a játékkonzolig.

Mik az eddigi tapasztalatok az Extreme Digital-nál és az eMag-nál: hogy alakul a karácsonyi szezon a korábbi évekhez képest? 

Az Extreme Digitalnál tavalyhoz képest a rendelésszámot tekintve 20 százalék, az eMAG esetében 45 százalék körüli növekedésre számítunk idén decemberben

annak ellenére, hogy a járvány első hullámára sokan előrehozták a nagy értékű használati cikkek, például tévé vagy laptop beszerzését. 

Korábban szó volt róla, hogy itthon nincs elég jó kiszállító cég. Most mennyire nehéz a házhoz szállításokat lemenedzselni? 

A pandémia miatt az idei évben számottevően csökkent a külföldi rendelések száma, mert sok magyar vásárló rizikósnak tartja ezeket. Ezáltal jelentős kapacitás szabadult fel a hazai logisztikai cégeknél,

plusz a koronavírus miatt eleve emelkedett a szállítandó csomagok száma. Felkészültebbek a hazai logisztikai cégek.

Nem utolsósorban az eMAG easybox csomagautomata-hálózat is jócskán tehermentesíti a logisztikai hálózatot a karácsonyi csúcsszezon alatt. Ezt ajánljuk minden olyan vásárló számára, aki kisméretű terméket rendel, hiszen ebben érintés nélkül, a telefonon megjelenő QR-kód leolvastatásával lehet átvenni az eMAG-tól vagy az Extreme Digitaltól rendelt termékeket. Az easyboxba legfeljebb 44,5 x 47 x 39 centiméteres méretű, legfeljebb 20 kilogrammos terméket lehet rendelni. Már 80 darab automatánk működik Budapesten és Pest megyében. A feltöltésükről a Sameday nevű saját futárszolgálatunk gondoskodik. 

Munkaerőt mennyire könnyű vagy nehéz most szerezni? 

A járvány gazdasági hatása miatt most futárnak is sokan jelentkeznek. Nincs hiány a munkaerőből sem a raktárakban, sem az üzletekben, sem a futárszolgálatok esetében.

Hol tart az Extreme Digital és az eMag fúziója?

Bár az egyesülési szándékot már tavaly év elején bejelentettük, a GVH jóváhagyását csak az év végén kaptuk meg a fúzióra. Az egyesülés tényleges folyamata pedig idén kezdődhetett meg, így pedig szükségszerűen lassította a járványhelyzet. Elsőként a logisztikai hátteret és a marketing tevékenységeinket, valamint a beszerzési folyamatokat hangoltuk össze. A szervezeti struktúránkat egyelőre középvezetői szintig kezdtük el összevonni, ezt az immár közös iroda is támogatja. Szervezetileg, technológiailag és az operatív mindennapokban is ez egy hosszú út. A folyamat jogi része idén még nem zárul le, és a két jól ismert márka sorsának alakításán is dolgozunk.

Az Extreme Digital valószínűleg az eMAG prémium elektronikai cikkeket forgalmazó almárkája lesz. Megszűntetni nem fogjuk, hiszen nagyon jó a megítélése és az ismertsége a vásárlók körében.