Javult a német fogyasztói index, de a bizonytalanság továbbra is nagy a fogyasztók körében

Hírek2024. feb. 27.MTI

Az elemzők által várt szintre javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató intézet márciusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe.

A márciusi mutató mínusz 29 pontra erősödött a februári mínusz 29,6 pontról. Egy éve a mutató jóval borúlátóbb fogyasztói hangulatot tükrözött, az index mínusz 30,6 ponton állt.

A fogyasztóknak a következő 12 hónapra vonatkozó konjunkturális várakozásának mutatószáma mínusz 6,6 pontról mínusz 6,4 pontra javult. A lakosság jövedelmi várakozásait tükröző mérőszám mínusz 20 pontról mínusz 4,8 pontra változott, a lakosság költekezési hajlandóságát jelző mutató pedig mínusz 14,8 pontról mínusz 15 pontra romlott.

A GfK nulla feletti mutatója a lakossági fogyasztás éves szintű növekedését, a nulla alatti értéke pedig a csökkenését jelzi.

A GfK szakértői szerint a márciusra vonatkozó mutató továbbra is azt jelzi, hogy nagy a bizonytalanság a fogyasztók körében, amihez hozzájárulnak a folyamatosan emelkedő árak és az is, hogy mind többen borúlátóan ítélik meg a német gazdaság idei teljesítményét. Maga a német kormány a múlt héten már vissza is fogta a idei GDP-növekedésre vonatkozó előrejelzését, azt 1,3 százalékról 0,2 százalékra rontotta.