Egyre népszerűbbek a használt luxustermékeket kínáló oldalak

Siker2021. ápr. 4.B.F.

Bár a luxusviszonteladási piac virágzik, az elit dizájnermárkák eddig nem nézték jó szemmel a termékeik újbóli értékesítését. A hozzáállás most változni látszik, a pandémia alatt még inkább előtérbe került a fenntarthatóság kérdése. A Gucci tulajdonosa, a Kering Group a Vestiaire Collective viszonteladó platformba fektet be.

Mindig nagyon izgalmas, ha valami olyan terméket találunk meg az interneten, amire régóta vágytunk, de nem engedhettük meg magunknak

- mondta Antonia Barthel a DW-nek. A 27 éves müncheni nő hetente átnézi a csúcskategóriás viszonteladói platformokat, és használt luxuscikkeket keres. A hozzá hasonló ügyfelek miatt szükséges újragondolnia a luxusmárkáknak a viszonteladókkal szemben tanusított elutasító hozzáállásukat.

Nemrégiben a Kering Group, amely olyan márkákat birtokol, mint a Gucci, Alexander McQueen és a Balenciaga, 5 százalékos részesedést szerzett a francia Vestiaire Collective csúcskategóriás viszonteladási platformban.

A használt termékek felső szegmensében a Vestiaire Collective piacvezetőnek számít.

A viszonteladói piacot a luxusdivatházak általában ahogy lehetet, elkerülik, és óvakodnak attól, hogy átadják az áruk forgalmazásával kapcsolatos teendők feletti hatalmat. A Kering Group beruházása megváltoztathatja a fennálló helyzetet.

Francois-Henri Pinault, a Kering elnök-vezérigazgatója nyilatkozatában kijelentette:

A másodkézből való luxus ma már valóságos és mélyen gyökerező tendencia.

Míg az előrejelzések szerint a divatipar az utóbbi évtizedek legnagyobb pénzügyi hanyatlását szenvedi el a világjárvány miatt, a viszonteladói ipar virágzik. Az olyan platformokon, mint a Vestiaire Collective, a fogyasztók online adják el nem kívánt ruháikat, közvetlenül más fogyasztóknak.

Csak erre a platformra naponta 140 ezer új elem kerül feltöltésre.

Ezek az oldalak különösen a millenniumi korosztály és a Z generáció körében népszerűek. Rájuk jellemző a takarékosság, és az, hogy jobban odafigyelnek a fenntarthatóságra, szemben az idősebb fogyasztókkal.

A világjárvány felgyorsította a használt dizájner termékek terjedését, ebben komoly szerepe volt, hogy a millenniumi korosztálynak és a Z generációnak körülbelül fele számolt be arról, hogy csökkent a jövedelmük a koronavírus-válság kezdete óta.

A Kering Group legújabb befektetésének célja a "holnap fogyasztóinak toborzása" - mondta a DW-nek Thomas Chauvet, a Citigroup munkatársa. Chauvet rámutat arra is, hogy a viszonteladókkal való együttműködéssel adatokat tudnak gyűjteni a fogyasztók vásárlási szokásairól.

A viszonteladókkal való együttműködéssel az olyan luxusmárkák mint az Alexander Mcqueen, a Gucci és a Burberry célja, hogy a fiatalok körében is kialakítsanak egy hűséges vásárlóbázist a világjárvány okozta nehézségek közepette.

A Pricewaterhouse Cooper (PwC) adatai szerint a fiatalabb korosztályban a fenntartható termékeket támogatók száma több mint kétszeresére nőtt 2019 és 2020 között, és a pandémia alatt még inkább előtérbe került a fenntarthatóság kérdése.

A luxusmárkáknak alapvetően nincs választási lehetőségük. Megértették, hogy a fenntarthatóság kulcsfontosságú lesz számukra a továbbiakban. A viszonteladás a fenntarthatóság kulcsfontosságú része

- mondta a DW-nek Clara Chappaz, a Vestiaire Collective üzleti igazgatója.

Ugyanakkor az olyan divatházak, mint a Hermès és a Chanel, még mindig ellenzik, hogy az ikonikus termékeiket online is értékesítsék, nem beszélve a viszonteladói cégekkel való együttműködésről.

A Chanel például hosszas bírósági harcba keveredett a RealReal viszonteladó platformmal, hamis táskák eladására hivatkozva. Az ikonikus divatház azt állítja, hogy kizárólag az üzleteikben van lehetőség eredeti Chanel termékek értékesítésére.

Általában azok a márkák vonakodnak beismerni és elfogadni a viszonteladási piac egyre fontosabb szerepét, amelyek nagyon exkluzívnak tekintik magukat, és szigorúan ellenőrzik a terjesztést és az árképzést

- mondta Chauvet.