A nemzetközi divatheteket megelőzve mutatják be a magyar tervezők legújabb kollekcióikat a Budapest Central European Fashion Week-en

Hírek2022. jan. 27.Növekedés.hu

A Magyar Divat & Design Ügynökség január 31. és február 6. között ismét megrendezi a Budapest Central European Fashion Weeket. Az Ügynökség idén egy igazán exkluzív élménnyel készül, a BCEFW Pre-Fall Collection során még a nemzetközi divathetek előtt mutatja be több mint 30 magyar és régiós tervező legújabb kollekciójának limitált válogatását a nemzetközi nagykereskedők és az érdeklődő nagyközönség előtt. A divathét utolsó három napján, két különböző helyszínen megtartott divatbemutatók lehetővé teszik, hogy a legnagyobb viszonteladók hazánkban találkozzanak először a következő szezon darabjaival és elsőként adják le rendeléseiket. A bemutatók mellett Budapest különböző pontjain számos side event is várja az érdeklődőket, valamint egy virtuális üzlet, ahol online szerezhetők be a kortárs tervezők szezonális darabjai az esemény ideje alatt.

A Magyar Divat & Design Ügynökség évente kétszer rendezi meg a közép-európai régió egyik legmeghatározóbb divateseményét, a Budapest Central European Fashion Week-et, melyre idén először a divathét szezon előtt, 2022. január 31. és február 6. között kerül sor. A BCEFW összesen 33 divatmárkának nyújt bemutatkozási lehetőséget a hazai és nemzetközi viszonteladók, a szakma és a sajtó képviselői, valamint az érdeklődők előtt.

Stratégiai döntést hoztunk, amikor a Budapest Central European Fashion Week-et közel egy hónappal hamarabb szerveztük meg annak érdekében, hogy a hazai divatipart még inkább bekapcsoljuk a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, valamint a rendezvény nemzetközi pozícióját is megerősítsük. A BCEFW Pre-Fall Collection korai időpontjának köszönhetően a nemzetközi viszonteladók és forgalmazók még a szezon elején megismerhetik az új kollekciók meghatározó darabjait, így fokozottan érvényesülhet az értékesítésösztönző célkitűzésünk, hiszen ebben az időszakban a költségvetésük jelentős része még nincs lekötve. Az őszi BCEFW során összesen 4000 vendég érkezett többek között Európából, Közel-Keletről és Amerikából, akikkel a tervezők személyesen is találkozhattak. Idén hasonlóan sokszínű vendégkört várunk a rendezvényre, ami kivételes alkalom a márkák számára, hogy határokon átívelő népszerűségre tegyenek szert és bővítsék nagykereskedelmi lehetőségeiket.

emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Ezekben a napokban Budapest igazi divatvárossá változik. A Magyarországra látogató nemzetközi szakmabeliek, viszonteladók és sajtómunkatársak a legújabb kollekciók mellett megismerhetik hazánk két jelentős turisztikai vonzerővel bíró épületét is, továbbá a kiegészítő programoknak köszönhetően Budapest belvárosát, amely egy teljes héten keresztül kínál közel 20 divattematikájú programot.

A 2022/23-as őszi téli kollekciókat felvonultató catwalk show-k pénteken a Királyi Lovarda épületében, szombaton és vasárnap pedig a Szépművészeti Múzeumban tekinthetők meg. A 19 magyar és 2 lengyel tervezőtől egyenként tíz szettet láthatunk, továbbá a szervezők kiemelt figyelmet fordítanak a diverzitásra és a pozitív testkép hangsúlyozására. A Fashion Street-en található Deák Palotában kiemelt kísérőprogramként 5, míg a Szépművészeti Múzeumban 7 hazai márka kiállítása tekinthető meg, köztük különféle kiegészítőket és ékszereket tervező brandek. A személyes részvétel mellett az események és divatbemutatók online is követhetőek lesznek a BCEFW hivatalos Facebook oldalán, illetve TikTok csatornáján.

Az Ügynökség a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített üzlettel is további vásárlási élményt kínál, melybe belépve képet kaphat a vásárló a magyar kortárs darabokról, amik egy kattintással közvetlenül elérhetőek és meg is vásárolhatóak a Budapest Select Concept Store oldalán.

Az Ügynökség a tavalyi évhez hasonlóan, idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó összeget, mellyel a segélyszervezet éves munkájához járul hozzá, hogy minél több rászorulónak tudjon ételt, otthont, esélyt biztosítani. A tavaly októberi bevételek alapján a felajánlás 2 millió forint volt.

A Magyar Divat & Design Ügynökség azon dolgozik mind a kommunikációját, mind a hazai rendezvényeit figyelembe véve, hogy a tudatosság jegyében válasszanak a fogyasztók hazai tervezői darabokat. A fenntarthatóság megjelenik többet között a BCEFW programjában, ahol egyre több divatmárka alkalmaz zero waste, patchwork és egyéb környezettudatos módszereket az etikus működés érdekében.

Az MDDÜ az iparág érdekképviseleti és kollektív érdekérvényesítési szervezeteként a BCEFW rendszeres megvalósításával platformot teremt a hazai és regionális tervezőknek kollekcióik bemutatására, illetve felhívja a szakma, valamint a sajtó figyelmét a magyar tehetségekre. Az esemény megrendezése hosszútávon hozzájárul ahhoz, hogy Budapest régiós divatipari központ legyen, amely az Ügynökség egyik legfőbb stratégiai célkitűzése.

Bővebb információ a programokról a BCEFW weboldalán érhető el: https://bcefw.com/