Már kriptovalutával is lehet Ferrarit vásárolni

Tech2023. nov. 11.Áldott Rebeka

A Ferrari amerikai vásárlói már kriptovalutával is fizethetnek a luxus sportautókért. A vállalat tervei szerint 2024 első negyedévében már Európában is elérhető lesz az új fizetési mód. Az Egyesült Államokban a BitPay kriptofizetési processzort használja a cég, ami jelenleg díjak és felárak nélkül engedélyezi a Bitcoin, Ether és USDC tranzakciókat.

A Ferrari marketing-és kereskedelmi igazgatója, Enrico Galliera szerint mind a piaci trendeket, mind pedig a befektetők szándékait is figyelembe vették a döntés meghozatalakor. A Reuters beszámolója kiemeli, hogy a vállalat számos ügyfele fektet kriptopiaci eszközökbe.

"Néhányan a fiatal befektetők közé tartoznak, akik a kriptovaluták köré építették fel a vagyonukat " - mondta a vásárlóikról. "Míg néhányan hagyományosabb befektetőknek számítanak, akik a kriptovalutákkal szeretnék diverzifikálni portfóliójukat."

A Ferrari a kezdeti fázisban az egyik legnagyobb kriptovaluta fizetési feldolgozó, a BitPay által bonyolítja le a tranzakciókat az Egyesült Államokban. Így a vásárlók Bitcoinnal, Etherrel és USDC-vel, az egyik legnagyobb úgynevezett stabilcoinnal, is tudnak luxusautókat vásárolni. A Ferrari marketing- és kereskedelmi vezetője elmondta, hogy az amerikai márkakereskedőinek többsége már aláírta, vagy hamarosan beleegyezik a rendszer bevezetésébe.

"Az áraink nem változnak, nem keletkeznek többlet díjak és felárak, ha kriptovalután keresztül történik a vásárlás"- jelentette ki Galliera.

A Bitpay egyik előnye, hogy azonnal hagyományos valutává alakítja át a kriptovaluta tranzakciókat. Ezzel a kereskedőket is megvédik az áringadozásoktól. Emellett a fizetésfeldolgozó rendszer ellenőrzi, hogy a virtuális valuták legális forrásból származnak.

A Ferrari az idei év első felében több, mint 1800 autót szállított az Egyesült Államokat is magában foglaló amerikai régiójába. De Galliera nem árult el pontos információt arról, hogy hány autót kívánnak kriptovalutás tranzakciókon keresztül eladni.

Nyilatkozata szerint azonban erős volt a Ferrari rendelési portfóliója, és 2025-ig teljesen le vannak kötve a vállalat kapacitásai. Ennek ellenére a Ferrari nem szerette volna tovább halasztani a kriptouniverzumba lépését.

"Ez segít nekünk olyan emberekkel is kapcsolatba lépni, akik még nem feltétlenül tartoznak az ügyfélkörünkbe, de megengedhetnek maguknak egy Ferrarit"- hangoztatta a marketing-és kereskedelmi igazgató.

Az olasz autógyártó tervei szerint a szolgáltatását az Egyesült Államokon kívül más olyan régiókra is ki fogja bővíteni, ahol a kriptovalutás fizetés nem ütközik jogi akadályokba, írja a BNN Bloomberg tudósítása. A terjeszkedés első lépéseként Európába fog megérkezni a kriptovalutás tranzakció lehetősége, 2024 első negyedévében. A választás nem véletlen, hiszen az európai, közel-keleti és afrikai régió számít a Ferrari legnagyobb megrendelőjének. Az idei év első felében a vásárlások 46 százalékát ezen a területen bonyolították le.

A kripto fizetőeszközként való elterjedését eddig a tokenek magas volatilitása, a hézagos jogi szabályozások mellett a magas energiafelhasználásuk is akadályozta. 2021-ben úttörőnek számított a Tesla elektromos autógyártó lépése, amikor elkezdte elfogadni a Bitcoinnal történő fizetéseket. Azonban a vezérigazgató, Elon Musk, környezetvédelmi aggályai miatt leállította a kezdeményezést.

Galliera szerint azonban az új szoftverek bevezetésével és a megújuló energiaforrások szélesebb körű használatával a kriptovalutákkal foglalkozó vállalatok erőfeszítéseket tettek a ökológiai lábnyomuk csökkentésére.

„Célunk, hogy 2030-ra elérjük a szén-dioxid-semlegességet a teljes értékláncunk mentén” - nyilatkozott a marketing-és kereskedelmi igazgató a Ferrari fenntartható fejlődési terveiről.